Fast Moving Consumer Goods

Het werkgebied van de Dutch Talent Academy zijn Sales-Marketing functies binnen de FMCG.

De afkorting FMCG staat voor Fast Moving Consumer Goods. Dat zijn alle producten die je als consument gebruikt of verbruikt en waarvDTA COMPPRES challengean de omloopsnelheid hoog is en de levensduur kort. Dit zijn bijvoorbeeld voedingsmiddelen, huidverzorgingsartikelen, wasmiddelen etc. Maar ook veel artikelen voor de huishouding en steeds meer diensten vallen hieronder.

Bedrijven als Nestlé, Unilever, Colgate-Palmolive, Heinz, Coca-Cola en Pepsico zijn bij iedereen bekend. Zij leveren talloze producten op de concurrerende markt van de FMCG. Daarnaast zijn er veel middelgrote ondernemingen die vele merken en producten leveren in deze markt.

Op de Fast Moving Consumer Goods markt heerst een hoge mate van concurrentie. Met als gevolg dat bedrijven onderscheidend moeten blijven. Dit gebeurt door de manier waarop zij hun producten aan de man brengen en zo de consumenten binden. Met behulp van een combinatie van sales- en marketingactiviteiten wordt een strategie bedacht. Daarnaast zijn er verschillende distributiekanalen waarin hun producten kunnen worden verkocht.